Bästa dagen på länge !!

Ooohhh vilken dag och vilken motivation till allt vad gäller hundar och
träning och plugg och allt jag har fått!!

Idag kom Madeleine och Iris och hämtade oss för att åka till Karlslund å träna
agility med hundarna. Men tjii fick vi, pga massa störigt folk så kan inte dom ha sina
hinder mm ståendes framme för folk kommer dit å förstör  va e det för folk??!!
Så vi packade in oss i bilen igen och åkte mot Helsingborg och Råådalens BK istället,
gillar den klubben skarpt och ja måste gå en kurs snart igen känner jag!!
Först gick vi lite i skogen på andra sidan vägen, det är så himla fint med all grönska
och vattnet/ån/djungelfloden... Ligger säkert en krokodil i buskarna å lurar, hihi
Diva var så duktig skällde inte på Iris en enda gång  fast det är klart hon gillar väl
samma hundar som matte... Dobermanns är vackra!! Så de föll lilla Divan i smaken perfekt! Diva beundrade oxå Iris när hon fick syn på en ekorre, jag tyckte de va riktigt roligt ialla fall. Madeleine hade kanske fått badat om vi varit lite närmre den där djungellika floden, hihi

När vi kom till klubben hade vi fått sällskap på agility planen så vi tog oss lite fika i väntan på att vi skulle bli ensamma  
Sen var det våran tur och jag säger bara Milo min Milo, älskade hund!!!
Han blev fullkomligt galen när vi kom ut på planen och satte fart mot tunneln så fort
jag släppte honom. Pälsbollen va så lycklig och det bara lyste i ögonen på honom...

Måste börja träna med honom igen och vilken fart han har lagt till med!!
Sist hade ja inga problem med att hinna styra honom, nu va han helt tokig
och bara flög fram å jag stod förvånat å tittade efter honom.. Hihihii

Å min gumma, fantastiska lilla hund, man bara smälter!!
Hon var lika glad hon och hon är så otroligt rolig att träna med för hon
är så snabb och bara man visar henne försiktigt och noga så snappar hon upp
det direkt, så snabblärd!! Visade henne däcket en gång sen hoppade hon fram å
tillbaka som om hon inte gjort annat. Hoppade ngt hinder, gick på balansen, rätt vad
det var stod hon uppe på A-hindret

Såhär lycklig va hon då..



Vi tränade lite konster och kontakt, hon är så duktig!!
Till sist va vi riktigt många på planen, några fler som tränade agility
och det var en kurs i Rallylydnad så mkt störning var det men hon kunde
slappna av och koncentrera sig ändå. När vi inte gjorde ngt så boffade hon på
någon, men det gjorde hon helt rätt i, hihi

Å Duktiga snälla Madeleine fotade hundarna i omgångar.
Körde lite utställningsträning oxå =)

Milo

Diva

Fantastiska bilder och från å med nu så vill jag ha henne med mig överallt
med hundarna!! Guld värt med en duktig fotograf !!
Men först och främst otroligt roligt med en träningskompis och jag kan få beundra
hennes vackra dobermann tjejer =) 

Iris & Lina


Kolla gärna Madeleines sida.
Härlig blogg med många fina bilder och Livet med Dobermann helt enkelt. 

Kram


Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbara bilder på busebarna :) Kram Kram

2011-05-07 @ 17:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0