Int Utställning Malmö

Int Utställning Malmö

2008-03-16

Idag har vi varit i Malmö med Milo =)

Kl 05.45 slog vi upp ögonen och gjorde oss i ordning för avfärd.
Anna å Moa va snälla och följde med oss.
Värsta dimman va det nästan hela vägen ner,
men det va ganska lugn ändå.
Väl framme, hamnade vi väl på fel parkering, alldeles för långt bort
från ingången, men lillkillen hann ju bli ordentligt rastad.
Det har varit en riktigt trevlig dag.
Jag träffade ett par som föll mig i
smaken direkt, trevliga öppna å självklart sheltiefantaster.
Milo blev dökär i deras tikar....

Jag pratar om Karin Lantz å hennes man från Coolmixkennel..
Super trevliga och ja hoppas dettas kan va början på en fin vänskap.
det bästa av allt är att dom bor i Landskrona och hon håller till på
Råådalens brukshundklubb som ligger ca 2 km från oss =)
Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda!!


Milo fick en 1a och blev 5:e bästa hane i konkurrensen.
Domare: Birte Scheel
Kritik:
3 år gammal, fin storlek. Snyggt mask huvud.
Väl utfyllt nosparti. Välplacerade öron, korrekt bett, bra längd på halsen,
ganska gott frontparti. Bra längd o djup på kroppen, stram överlinje.
Väl vinklad bak, korrekt välansatt svans. Rör sig med ganska gott drive.
Snygg färg o päls. Välpresenterad!



Jag är supernöjd och kritiken va ju kanon !

Nu ska vi läggas oss å sova middag, sen ska pojkarna få ta en tur i skogen
i det härliga vårvädret!!

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0